چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ |۱۲ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 16, 2024
شیخ غاذی یوسف حنینه

حوزه/ رئیس هیئت امنای علمای مسلمان لبنان گفت: در لبنان، شیعه و سنی یکی هستند و دست در دست یکدیگر هستند. ما با وحدتمان صهیون را از بین می‌بریم، همچنان که امام خمینی (ره) این دستور را به ما صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بوشهر، شیخ غازی یوسف حنینه، رئیس هیئت امنای علمای مسلمان لبنان، در نشست با علم‌آموزان مدرسه علمیه قرآنی امام خمینی (ره) بوشهر، اظهار داشت: جمعیت شیعه و سنی در لبنان تقریبا برابر است.

وی افزود: بیشتر سنی‌ها در شمال لبنان، نزدیک سوریه هستند و در جنوب آن بیشتر شیعیان زندگی می‌کنند.

شیخ غاذی گفت: عمر هیئت علمای مسلمان لبنان ۴۲ سال است و ۳۴۰ نفر از علمای لبنان عضو آن هستند.

وی ادامه داد: در شروع کار علمای شیعه و سنی لبنان در تهران خدمت حضرت امام خمینی (ره) رسیدند و تصمیم گرفتند در برابر دشمن صهیونی متحد شوند. ما این تصمیم را خدمت امام خمینی (ره) اعلام کردیم و ایشان فرمودند که با اتحادتان دشمن صهیونی را شکست دهید و پس از آن ما در لبنان تجمع خود را تشکیل دادیم.

رئیس هیئت امنای علمای مسلمان لبنان افزود: این مجلس با سه هدف وحدت وطنی بین مسلمانان و مسیحیان در لبنان، دفاع از مردم فلسطین و آزادی فلسطین از دست استکبار و نیز سوم مقابله با وهابیت و تفکر تکفیری تشکیل شد.

وی ادامه داد: در این مجلس فعالیت‌های فقهی نداریم بلکه کار ما بحث امت اسلامی و حل مشکلات امت اسلامی در لبنان و کشورهای منطقه است.

شیخ غاذی عنوان کرد: در جنگ فلسطین، شیعیان لبنان به‌صورت غیرمنظم در بازه‌های زمانی مختلف همراه با فلسطین بودند.

وی گفت: با مهاجرت مردم فلسطین به لبنان، دشمن‌های زیادی سمت لبنان آمد که ازجمله آن‌ها اسرائیل و آمریکا بود. از آن زمان جوان‌های شیعه و سنی علیه دشمن صهیونی قیام کردند. از جنوب لبنان شیعیان برخاستند و همین باعث شد تشکل مقاومت اسلامی در لبنان شکل بگیرد.

شیخ غاذی اعلام کرد: بعد از ایجاد این حرکت جهادی، جمهوری اسلامی ایران حمایت‌های تسلیحاتی خود را برای تقویت این جوانان ارائه داد.

وی یادآور شد: این فکر اسلامی با الگوگیری از جمهوری اسلامی در جنوب لبنان شکل گرفت. از آن پس همیشه حمایت جمهوری اسلامی از جبهه مقاومت وجود داشته است.

رئیس هیئت امنای علمای مسلمان لبنان گفت: در دیدار حماس با حضرت امام خامنه‌ای، حماس اعلام کرد که ما موشک و اسلحه برای مبارزه با صهیونیست کم داریم. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به سردار شهید قاسم سلیمانی گفتند که حتما سلاح به مردم فلسطین و حماس بدهید و ایشان نیز این کار را انجام دادند.

وی تاکید کرد: فکر ساخت و ایجاد زیرزمین‌ها، گذرهای زیرزمینی و تونل‌هایی که برای نگهداری اسلحه و موشک ایجاد شده است، فکر حاج قاسم و عماد مغنیه بود.

شیخ غاذی ابراز کرد: همان‌طور که این تونل‌ها در زیرزمین در غزه درست شد، در لبنان هم ایجاد شده است. ویدئوی عماد چهار حکایت از این امر دارد.

وی یادآور شد: جبهه مقاومت اسلحه‌هایی استفاده می‌کند که نتانیاهو مجبور شده است بپذیرد که اگر بیروت را بزند، حیفا را می‌زنیم.

رئیس هیئت امنای علمای مسلمان لبنان بیان کرد: در لبنان، شیعه و سنی یکی هستند و دست در دست یکدیگر هستند. ما با وحدتمان صهیون را از بین می‌بریم، همچنان که امام خمینی (ره) این دستور را به ما صادر کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha